kalau berminat dengan barang2 handmade dalam blog ni boleh email kat dmasyricraft@gmail.com..:)

Tuesday, May 5, 2009

felt & cross stitch..


saya sangat jeles bila tengok ini dan ini juga..
cute kan hairclips tu..
gambar di bawah adalah versi tangan saya..



buat simple2 je sebab arini bos kata nak datang ofis..
takut time tengah buat bos datang terjah..
mati la saya..
kene potong gaji pulak nanti..
hehehe..




yang ini pulak haiwan berwarna pink..
kenapa pink?
saya bukan peminat pink sejati
tapi kain felt yang saya ada sekarang semua pink..
purple pun dah tinggal sikit je..
tunggu duit banyak sikit baru nak order..

semua binatang di atas menjadi milik kak tun..
semalam kat ofis tinggal kitaorang berdua saja..
yang lain ada kursus induksi..
jadi kak tun dah cop semuanya..
orang lain boleh bising2 saja..
"tak aci..semua kak tun kebas..nak jugak dayang.."
hihihi..
tak sia2 saya buat..
ade jugak orang yang menghargai..
*smile*




ini untuk mother's day..
guna chart dari mag CrossStitch Crazy..
saya plan nak framekan dulu baru kasik kat mama..
hope mama suka..



yang ini saya cuba buat mix n match..
hehehe..
yang ini pulak milik kak shida..
saya bagi terus kat dia dalam kereta pagi tadi..
kalau kak tun tengok..mesti dia nak jugak..
huhu..


erm..bila saya tengok semula semua yang saya buat tu..
terasa jahitan saya sedikit improved..
saya jahit guna blanket-stitch..
senang dan nampak kemas sedikit
sekarang saya cuma buat yang boleh dijahit tangan sahaja..
sebab saya tak ada mesin jahit sendiri lagi..
ada siapa2 nak hadiahkan?
hehehe..

p/s: walaupun saya buat time office hour..tapi saya bukan mengular ye..saya memang free dan tak banyak kerja sekarang ni..bos pun tahu saya menjahit kat office..bos saya memang cool..hehehe!!!


8 comments:

eeka said...

assalamualaikum
nice la jahitan ko...
cantik lak tu... leh jual kat kedai ni,..

mama fateh said...

kiutnyeee dyg.cepat dtg kl.aku nak hairclips aku..ahahaha

Nadia Nazifah said...

ALA CEMBURUNYE!

nak jugak dayang!!

dMasyri said...

eeka: wsalam..tq!!!blum ckp cantik utk di jual lg ni..huhu!!!

farah: ok..in progress..

nadia: sila la buat temujanji dulu..bile mahu jumpe?nnti nak jumpe baru aku buat kan..hehehe!!!

mama fateh said...

YAY!aku dapat noddy xdapat..sape suruh taknak jumpe dayang???ahahaha.

Iylia said...

dayang nk jgk!!!
sila ks aku

k.e.r.i. said...

korang jangan nak gaduh2.
baju melayu tu aku punya.
hahaha.

Anonymous said...

ooo tau takut kat bos ye