kalau berminat dengan barang2 handmade dalam blog ni boleh email kat dmasyricraft@gmail.com..:)

Tuesday, January 5, 2010

rainbow after rain..


ok..
at first saya macam nak mengamuk2 kat blog ni..
tapi bila pikir2 semula..
malas la nak kecoh2 dalam blog
nanti blog saya jadi tak best..
lagipun..
kalau settlekan secara baik lagi bagus dari gaduh2..
betul tak?

oleh itu..
saya buat keputusan nak tulis secara baik..
bukan macam nak cari gaduh ke apa..

firstly..
saya nak minta maaf banyak2 sangat..
kalau apa yang saya tulis dalam blog ni
ada yang membuat kamu terguris..
atau menyakitkan perasaan sesiapa saja..
saya tak pernah berniat nak perli siapa2 kat sini

mungkin kadang2 saya ingat tak ada pape pun
tapi bila kamu baca
rasa macam saya perli kamu pula..
biasa la..kalau saya maksudkan lain
tapi orang pikir benda lain..

pada mereka di tempat kerja..
saya tahu kamu tengah melancarkan perang dingin dengan saya..
secara jujur saya tak tahu apa punca yang sebenarnya..
saya berharap ada yang nak berterus terang dengan saya nanti
settlekan secara lebih bijak dan cantik..
[cantik bermaksud beradab dan sopan]
tapi apa2 pun..
sebagai yang paling muda kat sini
saya nak minta maaf in advance..
saya ok je dengan kamu sebelum ni
belum pernah terniat nak sakitkan hati kamu semua secara sengaja
tapi kalau kamu semua taknak baik dengan saya pun
ingat 1 ni je..saya pun ada hati dan perasaan..
jangan buat macam saya tak wujud kat sini
saya kat sini nak cari rezeki..
bukan nak cari gaduh dengan siapa2..

ok la
malas nak tulis panjang2 lagi
saya tak suka sebenarnya cakap benda2 tak hepi dalam blog
ini saya nak kongsi 1 poem..

Rainbow after rain by Charlene R. Lagyap

It gives me sigh of fear
When the dusk comes near;
Darkness seem to follow,
All of my good plans for tomorrow.

But when the dawn greets me,
With easterly breeze and morning dew,
I throw my doubts away,
And
face the day with a glow.

Never confine myself
To my new morning's promise;
There might be some storm
To wipe away my morning breeze.

When it does, I brace myself,
I look beyond and keep abreast,
I pray and keep my fingers crossed,
God will help me survive the blows.

As I see life in me,
I always joyfully thank thee.
Indeed, no life's in vain,
You see,
there's always rainbow after rain.



11 comments:

Nadia Nazifah said...

aku ni pagi2 pon da bukak blog ko. sbb boss went upstairs haha.

aku pon sbnrnye mcm ko. xnk tulis benda marah2 lagi dah dlm blog. rosak blog kite dgn benda tak best caci maki sume.

smlm aku ckp dgn ko, alang2 nk maki, sebut name teros. kalo x coward plak kan. heee. but actually, i dont prefer both ways. as i said, i prefer to confront. selalunye, beterus terang lagi baik.

tangkap salah sorg dari geng2 tu pastu ckp elok2 tanye whats going on. tu baru cara org matang kan?

aku doakan keadaan ofis ko betambah baik. dendam cume buat sumorg saket. we dont like that either :D

and remember, im always with you dyg. aku tau kite geng2 plasenta sume best. hehe.

love u lots! ^__^

p/s: ini comment tanda sokongan hehehe

mekarlid said...

Dayang yg comel..mmg xde paedahnye pun kita nak bergaduh2 ni.
bersihkn hati dr perasaan yg x elok sbb hati yg kotor akn terpacar ke air muka kita...(ada kena kemana x nasihat tue?)
harap2 org2 itu jgn la buat benda2 yg bersifat budak2..kami yg muda2 pun segan tgok perangai org2 dewasa yg x matang.

take care Dayang!

Iylia said...

dyg,

i love ur poem.
hopefully hub korg 1 opis jd baik.xbestla kalo ade yg masam2 muka kt kite.

kalo org tua pn xrational n bfikiran cm budak2,cmnela kami2 ni org2 muda nak jd rational n matang?mcm mne korg nk didik ank2 korg jd org yg bgs.

hopefully comment aku ni leh jd nasihat kt org2 d luar sne.nasihat ni general je.jgnla terasa hati.kalo sape2 terasa ati means korg berperangai cmni. is it right?

Anonymous said...

aku sangat busy sekarang.tapi berkobar-kobar nak baca blog ko bila semua org bagitau dah comment.maka bila boss keluar sekejap je, terus bukak blog ko tanpa sempat log in..hahahaah.

bagus kawan2 aku pagi ni.semua stok2 ustazah ni. rancak memberi nasihat..nasihat aku macam mereka-mereka dia atas jugak lah. be strong dayang.kalau aku kt tempat kau rasenya dah lain dah jadinya.aku kan kaki gaduh.tapi itu tak elok.ko jangan jadi macam aku..hahaha.apapun ko kena banyak bersabar. mungkin juga mereka ada masalah lain seperti mahu menopouse.maklumlah masing2 dah tua..ops sorry, terlaser sudey..ekekeke. ok dayang, all the bestttt!! :)

- farah

dMasyri said...

kawan2 semua..
terima kasih la sudi menyokong saya..
kamu tahu kan..
kamu semua the best friends i ever have..luv u!!!=)

nadia: aku memang sedikit coward..blum ade kekuatan nak confront..plus skang aku sgt busy..bile dtg ofis sure aku ke sana sini menyelesaikan kerja..now still waiting 4 the right time..(eh!!!mcm nak melamar plak..huhu)

mekarlid: aku setuju sgt ngan ape yg ko ckp tu..kalo hati xtenang sure muka pun nampak comot je kn?

stormz: aku hope xade sape2 yg slh phm ngan nasihat ko tu..tp btul iylia..kalo kite yg tua tak bagi contoh yg baik pada yg muda..macamane yg muda nak jadi yg terbaik..

farah: hahaha..dlm maksud tu.aku pun marah gak sbnrnye..tp cuba kawal supaya nampak sedikit bijak dan cantik..hehehe!!!

Lina said...

wpun kite cume baru kenal sbg kawan online... tp Ina tetap nk bg semangat kt dayang gak... Ina pnah alami nyer dulu (bezanya ina kena ngn member2 segenerasi).. yg penting kite kna kuat smangat... n bile dh kuat semangat n sure yg kite tak wat salah (yg tanpe kite sedari) tanye elok2 kat kakak2 tu... cepat selesai...cepat hati kite tenang n tenteram..baru leh ceriakan...=)

Anonymous said...

kalau rasa tak puas hati sangat dgn dia org, cari jalan penyelesaian yang terbaik. jangan salahkan org lain semata-mata.mungkin diri kita ada masalah. kita insan lemah. kita tak nampak apa yang nampak pada diri kita. goodluck for u utk menyelesaikan masalah. kalau terpaksa buang ego dlm diri, buang je. bukan penting sangat ego tu. goodluck

dMasyri said...

cemmomile: tq sgt2 bagi nasihat tu kat dyg..dyg masih cari masa yg sesuai nak bincang elok2 dgn diorg..=)

anonymous: hi org yg xdikenali..sy xpnh nak salahkn sape2 kat sini..sy tahu sy ade buat slh sbb tu diorg xnak ckp ngan sy..byk yg sy kene pikir b4 jumpe n terus terang ngan diorg..ego mmg xbwk ke mana..xckp pn sy tahu..=)sori la..sy seperti mahu bergaduh dgn kamu pula sbb sy xkenal sape kamu..tp pape pn tq bagi nasihat..dan sudi bace blog sy..=)

k.e.r.i. said...

ko keje kompeni melayu eh?
biasa ah ada politik pejabat macam tu.

Iefadesign said...

hai dayang...biasala tu,kdg2 bnda kcil jer...de yg tambah2 tu yg jd melarat,sabar k...sume akan ok nnt...yg pnting kta tau pe yg kta wat

iefa

Anonymous said...

Kemaafan Dendam Yang Terindah. Cuba fikirkan sedalam lautan atlantik (tak payah sedalam mariana trench le tu dalam sangat.) betul tak ungkapan tersebut. Kalau kita nak sakitkan hati orang tapi orang tu buat tak tau je, kita bertambah sakit hati ke tak? Itu lah maksud ungkapan tersebut.

Macam dayang le hari hari marah saya sebab selalu kacau dayang, tapi saya buat bodoh je lama lama nak marah pun tak de faedah kan buat habis kan boreh je. he3