kalau berminat dengan barang2 handmade dalam blog ni boleh email kat dmasyricraft@gmail.com..:)

Tuesday, October 21, 2008

Kamu tahu ape jadi???

1) Fida dah officially berpindah ke shah alam..so saya tinggal sorang2 skang nie..
tersangatlah boring..
1 hari nanti saya boleh mati tak bercakap..hehehe!!!

2) Setelah seminggu ketiadaan Fida orang sekeliling dah mula bertanya..

situasi 1 di ofis..
teepa the receptionist: kawan kamu mane???
me: ooo..dia keje kat shah alam skang..
koru yang peramah: where's your friend???sakit ke??
me: eh!!!tak la..dia dah keje kat shah alam skang..
koru yang peramah: ape???
me: [knape die terkejut???saya salah cakap ke??] mr.raj suruh die duduk kat hicom shah
alam..
koru yang peramah: ooooo....

situasi 2 di tepi jalanan..
lelaki india di kedai emas: mane kawan???
me: [senyum je..sebab selalu kalo die tegur Fida je yang jawab..huhu]
uncle suke 'hai' kat me n Fida: eh!!!mane lagi sorang???
me: die dah pindah la uncle..keje kat shah alam..
uncle suke 'hai' kat me n Fida: ooo..sian kamu.tinggal sorang...
me: [senyum..ade gak orang sian kat saya..huhu]

situasi 3 di kedai belakang..
makcik jual air tebu: adik..mane kawan awak yang mcm cina tue???dah pindah ke?
me: haah..die kena tukar ke shah alam..
adik suke loyar buruk: akak tinggal sorang ke??akak duduk dengan saya la..hehehe
me: [buat muka jijik sikit..] ish!!ketuk kepala kang!!!

p/s: kamu boleh nampak sekarang..betapa glamornye saya n Fida..semua orang
bertanya..huhu!!!

3) Sebab dah terlampau bosan..saya pun plan ngan Along aka Dila untuk pergi beraya ke rumah
Iylia..kitaorang pegi ari ahad bersama Syikin dan Che'Da..
sebelum pegi umah Iylia kitaorang pegi Hari Kerjaya kat UKM dulu..saya ngan bodohnye tak
bawak resume pn..so banyak gak peluang2 yang best saya terlepas camtu je..
kamu boleh review disini untuk gambar dan lain2 aktiviti..

p/s: kalo kamu perasan dalam gambar tue..saya sorang je xde beg dell..itulah maksudnye
terlepas peluang..

4) Sebelum ketiadaan Fida, abang-masak-sedap tetiba menghilangkan diri..kedai mamak
tempat abang-masak-sedap menumpang dah ditutup..
so saya n Fida kena la cari tempat makan laen..ketika Fida masih ade..ade la sekali tue
kitaorg pegi beli kat kedai seberang jalan yang jauh tue..tapi sekarang bile saya dah
kesorangan..malas la plak nak pegi jauh2..
oleh itu...
tempat saya beli makanan hari2 ialah di kedai Old Town Nasi Kandar [name die mungkin
terbalik..saya xingat la..hehe]..saya dah jadi pelangan tetap..oleh itu saya dapat diskaun..
nasi + ikan goreng sambal or ayam masak merah + sayur + limau ais..paling mahal pun die
amek rm4 saje..hehe!!!

5) Seperti biasa, saya berjalan kaki sorang diri ke ofis..
tapi semalam, bile tibe je di depan Maybank..saya dengar orang menjerit dalam bahasa yang
x difahami..die jerit kuat sangat sampai orang kat post office di seberang jalan tue pn
pandang...
saya dah risau nie..
mereka berjalan menuju menara majestic..mereka dah la negro2 yang berbadan
besar..langkah lagi besar dari saya..walaupun mereka jauh di belakang..tapi saya pasti
mereka mesti sempat beriringan ngan saya ketika naik lif nanti..
malangnya jangkaan saya salah..mereka berjaya beriringan ngan saya di depan cyber cafe
baru bukak..
abes la..ofis kat tingkat 12..tak kan saya nak mendaki tangga plak..
bila tibe depan lif..pergaduhan mereka semakin rancak..nasib baik ade pak guard si
penyelamat keadaan..die suruh mereka yang bergaduh naik 2 lif berasingan..
oleh kerana saya tahu mereka berdua dalam keadaan marah..
saya xnaik dua2 lif yang mereka naik..saya tunggu lif ketiga..huhu..

p/s: saya agak cemas ketika ini..mereka terlalu besar..kalo mereka hembus je kat
saya..gerenti saya boleh jatuh..huhu!!!

12 comments:

Rahimin Idris said...

perlukan teman? ON CINTA. hantar ke 999 hahaha

Iylia said...

dayang..siannye ko tgl sorg2..ati2 ye bl jln g keje..jgn amek gula2 tau kalo ade org yg ks..

bubye..take care

Abaan Pok Ya said...

dayang...meh praktikel kat aku la..xla keseoragn..cian mg..

k.e.r.i. said...

sian kat dayang.

takpe encik ajay devgan ko kan ade.

aku rase dia pun besar gak kan?

dMasyri said...

en.rahimin:xtau plak bleh hntr ON CINTA ke 999..huhu!!!

iylia:jgn risau..aku tgh sakit gigi skang..x tergoda ngan gula2..hehehe..

abaan:kalo bleh..lame dah aku menapak ke sana..

k.e.r.i:ajay devgan kat sini xsebesar ajay devgan yg ori tue..

Unknown said...

huhu..naper fida kene pindah?cian nyer ko?kiter akan sesame mati tak bercakap lah nampak nyer..der rumate pon cam tak de jer..kalu tak de lg bagus!!tak lah rase sgt!!

dMasyri said...

fida kene pindah sbb die dh dioffer utk bekerja kat sini..aku ni lembab bekerja skit..tue yg x dioffer bekerja..huhu..

same la kite..aku ngan housemate pn xberckp gak..kalo terserempak dlm umah pn senyum2 je..hehehe!!!

n u t t said...

wah nnt sewa rumah cane?
botak la kepala awak nnt
ehehe

dMasyri said...

tue la kan..
tp fida kate die nk tnye bos ktorg yg baik ati tue nnti..
mane la tau..die nak tlg byrkan separuh ke..huhu!!!

Cheda said...

uik dayang..hehe..laen kali bwk resume ye!

dMasyri said...

haha..
tue la..
xtau knape sengal sgt..
name pn nk pegi hari kerjaya..
resume bnde plg penting pn bleh lupe nk bwk..ishhh!!![marah ngan diri sndri]

Unknown said...

owh nice!!takpe..munkin rezeki kamu bukan disitu..hehe