kalau berminat dengan barang2 handmade dalam blog ni boleh email kat dmasyricraft@gmail.com..:)

Wednesday, April 15, 2009

first felt..


last week, saya order felt dari tika..
saya order 4 color je dulu..
sebab saya baru nak berjinak2 guna felt ni

ni 4 color yang saya order..
tak banyak pun..
1/4 meter je bagi setiap color.




saya terjumpa satu blog ni..
banyak sangat tutorial untuk felt..
selepas review semua tutorial yang ada..
saya try buat felt slippers
maka..ini la hasilnya..
apa pendapat kamu?
cute tak?
hehehe..


saya budak baru belajar..
jahitan saya masih belum kemas.
lagipun saya jahit tangan je.

yang saya buat ni untuk Kak Tun..
ofismate saya..
dia kata nak letak dalam kereta.
kreatif gak ofismate saya ni..
siap ada yang nak letak potpouri lagi dalam kasut tu..

setakat ni saya dah dapat order.
tapi semua saya bagi free je.
tak pandai la nak berniaga ni
saya buat bukan cantik sangat pun.
simple je..
semua orang pun boleh buat rasanya..
huhu..


9 comments:

Tika said...

eh eh.. sliper pink! wah..cute sangat! hmm. ni bole polish lagi ni..hehe.. kalau nak felt lagi contact tika yeh.. tika kat kuantan ni :-)

Nadia Nazifah said...

waaaaaa dayang!im so proud of cute! cute sangat! suke suke!

i wish i know how to sew. huwa! :(

k.e.r.i. said...

dayang, buatkan aku satu boleh?
aku nak bentuk jet pejuang.
kalau susah sangat, bentuk beca melaka pun takpe.
nanti aku collect kat kuantan.
huhu~

dMasyri said...

tika: tq! ofcos la akan contact lg..cotton fab tu pn menarik gak..huhu!!!

elnadia: thanks..senang je nak jahit tu.nnti dtg kuantan aku ajar ko ye..

k.e.r.i: xpe..kalo aku berjaya buat ko xpyh dtg sini.aku ngan rela hati pegi hantar kat ko..huhu!!!

Nisa said...

hai dayang,first of all tenkiu sbb sudi visit my blog,thehe,bgusla dayang dah mule berjinak2 dgn felt,mcm2 boleh buat tau.kalau dayang de free mase cube lyri website org jepun,diorg lagila,mcm2 diorg wat.Kite kt malaysia ni br skarang nak mule,huhu,tp takpe,tak terlmbat.sy pun br je lagi,thehehe..anyway,comel sgt2 shoes tu,kalu ade anak sedare ley kasik,thehehe..

dMasyri said...

hai nisa..
thanks sbb sudi singgah n thanks juga sbb bg tips tu..dyg mmg dlm proses mencari website best2 utk felt craft ni..hope 1 day dyg bleh buat felt cute2 cam nisa juga..hehehe!!!

Anonymous said...

dayang~
suKe giLe teng0k craftart dyg ni...
dayang ade juaL ke??
:D

fr0m: mena aka ida marina (ex-kmns)

dMasyri said...

hye mena..
thanks sbb sudi singgah..
sori la mena..
dyg xjual sume ni..
just buat suka2..
=)

Anonymous said...

hehe~
sbb mena tgK sume2 ni cute sangat!
teringat cte dayang dLu pasaL dayang pandai menjahit..
ade came acr0ss saLah satu p0st dayang yang ade pasal dayang jahit gown baby pkai kain baju kurung-->cute giLe 0k!
btw~
buat Lah banyak2 Lagi..
suke tgk!
:)

-->mena